woensdag 24 augustus 2011

schoolkeuze

Indi start op 1 september in de derde kleuterklas van de school die het CKG voor hem koos. Hij zal niet bij Sien in de klas zitten. De band tussen die twee is namelijk zo hecht dat Sien er geen andere vriendschappen op na kan houden. Vandaar de 'scheiding'.


Na de herfstvakantie laten we hem nog in zijn vertrouwde klas. Dat is lastig en onpraktisch, maar Mieke, zijn zorgbegeleider die toevallig bij ons in de straat woont, zal ons helpen met het vervoer. Pas als Indi er klaar voor is (na nieuwjaar?), maken we de overstap.


Er zijn twee kleuterscholen in onze woonplaats. De ene heeft de reputatie prestatiegericht te zijn, de andere zorggericht. De keuze is snel gemaakt!


Ik bekijk de website van de school. Mijn enthousiasme groeit. Juf Rani van de derde kleuterklas heeft een donkere huid en een Indische voornaam. Via e-mail neem ik contact op en leg ik de situatie uit. De directrice antwoordt dat het niet mogelijk is om nu al een kind in te schrijven, dat pas in de loop van het jaar instapt. Ze stelt voor om Indi toch al vanaf 1 september te laten komen. Onmogelijk! Ik maak een afspraak voor een persoonlijk contact zodat we rustig één en ander kunnen duiden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten